Thursday, 22 March 2018

Heading To: Ikut Waze je

As'salam.. Hari ni Ai bercuti.. Dah lama tak bawa HB dan HK berjalan jauh.. Dua minggu sebelum cuti sekolah, HB dah sibuk bagi hint ajak pergi jalan-jalan.. So Ai plan bawa pergi ziarah MIL yang tak sihat di putrajaya..

Ni 1st time drive jauh guna waze.. Biasa Ai jadi co-pilot je.. Sepanjang perjalanan tak tau la berapa kali lena.. Hahahaha..

Ai gerak pukul 11am dan singgah opis dulu ambil barang.. Ai gerak dari opis pukul 1.30pm.. Singgah solat kat RnR tapah pukul 2.30pm.. Lepas tu terus pecut ke putrajaya.. Sebab Ai target nak sampai sebelum gelap..
Maklum la, Ai kan rabun jalan.. Kalau malam nanti terus jadi buta jalan.. Hehehehehe.. 

Mujur sel-sel otak Ai masih berhubung dengan baik.. So masih ingat jalan nak ke rumah SIL dari laluan utama Desa Pinggiran Putra.. Alhamdulillah, pukul 5.30pm dah sampai terpacak depan rumah SIL..  Tapi tuan rumah takde..

Dorang terkejut Ai sampai awal sebab dorang target Ai sampai lepas maghrib.. Dah jadi macam penyamun tarbus panjat pagar rumah orang.. Hahahaha..

Eeehhhhh.. Bukan pandai-pandai sendiri tau, SIL yang call suruh panjat pagar.. Adeeehhh.. 
Amboi.. Bukan main lena 2 beradik ni tidur.. Mujur sepanjang perjalanan dorang behave je.. Mana tak nya, umi kan garang.. Hahaha.. Rasanya ada sekali HK tergolek jatuh masa Ai break mengejut..
Mujur sampai.. Kalau tak sampai, memang Ai nak sumpah seranah waze.. Hahahaha..


Nota Jari: MIL kata Ai drive laju sebab sampai awal.. Hehehe.. Ai drive 120km/h je paling laju..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...