Friday, 5 October 2012

Anugerah Yang Terindah...

Mengimbau kembali kenangan selepas Ai tamat pengajian pada tahun 2006... Ai mencuba nasib mencari kerja di Penang, memandangkan my hubby kerja di Penang.. Tetapi malangnya rezeki tak menyebelahi Ai... So setiap kali rasa sedih, Ai ajak HM pergi ke tepi Pantai Seagate... Ai akan menangis dan meluahkan perasaan... Pada masa tu, Ai harap sangat dapat pekerjaan.. Ai nak bantu mak & family.. Ai nak belikan mak kereta Kenari.. Ai pun xtau kenapa kereta kenari, apa yang pasti bagi Ai kereta kenari nampak luas..
11 September 2006- bersama mentor...

Then awal tahun 2007, Ai & HM bernikah... Ai masih belum dapat pekerjaan... Rezeki kahwin hubby dapat naik pangkat & mendapat kenaikkan gaji... Masa tu gaji bersih hubby dalam RM400 je untuk menyara kehidupan kami berdua... Ai berasa sangat sedih memikirkan xde pekerjaan dan xde anak.. Kalau ada anak, sekurang-kurangnya xde la Ai rasa bosan sangat duduk rumah sesorang.. Coz hubby bukan selalu ada rumah... Ai pernah minta izin pada hubby untuk merantau ke KL dan tinggal bersama adiknya... Namun HM x izinkan kerana xnak berjauhan daripada Ai...

Anugerah : ANAK
Setahun selepas berkahwin, Ai disahkan hamil.. Memang seronok sangat masa tu... Tapi terpaksa berjauhan daripada hubby coz dia dihantar berkursus di KL selama setahun.. So sepanjang tempoh tu, Ai tinggal di kampung... Mujurlah mak faham keadaan kami.. 30 September 2008, Ai & family telah diuji.. Berlaku pendarahan dalam otak kerana darah tinggi semasa bersalin.. Menyebabkan Ai terpaksa menyambut raya & ari jadi di dalam ICU hospital taiping.. (Kini setelah 4 tahun, alhamdulillah.. Ai dah pulih sepenuhnya dan dah boleh bekerja...)
scan minggu ke-13..
Anugerah : KENARI
Setahun kemudian, Ai dapat beli kereta Kenari 2nd hand (buat loan la kan).. ... Masa baru ambil kereta tu, hubby tetiba cakap; "sayang ingat x dulu sayang kata nak belikan mak kereta kenari??.. xpe la kita pakai dulu, nanti kita mampu beli kereta lain, kereta ni kita bagi pada mak, ye..." .. Memang Ai xsangka HM ingat keluhan hati Ai 3 tahun yang lalu..
Our KENARI...
Anugerah : MERANTAU
Setelah hampir 2 tahun berjauhan dengan hubby, akhirnya pada pertengahan tahun 2010 hubby bawa Ai dan HB tinggal di Bandar Baru Bangi.. Menumpang di rumah adiknya, kebetulan roommate adiknya semuanya dah pindah keluar.. Pada masa tu umur HB dah nak masuk 2 tahun...
Kuarters Kem Perdana Sungai Besi...
Anugerah : PEKERJAAN
Awal tahun 2011, Ai dapat kerja sebagai Pembantu Tadbir (Kewangan) @ Pembantu Juruaudit... Dekat dengan unit hubby.. Hubby dapat rumah kuarters baru.. Kami merasmikan rumah sama hari dengan Ai lapor diri.. So xla jauh Ai nak berulang alik dari B.B.Bangi ke Sungai Besi.. Walaupun pekerjaan ini xmenggunakan ijazah yang ada.. Namun, Ai amat bersyukur.. Kehidupan Ai dan hubby lebih selesa berbanding dulu..

KESIMPULANNYA: Benarlah perancangan ALLAH adalah yang terbaik untuk kita... Ai bersyukur ALLAH makbulkan permohonan Ai walau bukan ketika Ai mahukan kerana DIA lebih mengetahui bila Ai benar-benar perlukannya.. Oleh sebab itu, Ai serahkan hidup dan mati Ai hanya kepada-Nya.. Ai akan sentiasa redha akan takdir yang ditentukan untuk Ai...


Nota Jari: Terima Kasih Ya, ALLAH kerana masih memberi ruang dan peluang kepada ku untuk terus berada di muka bumi-Mu ini pada hari ulang tahun ku yang ke-30..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...