An-Nisa : 112


Kepada sesiapa yang pernah melakukan perkara ni, diharap segeralah memohon maaf kepada orang yang telah dianiaya... Perlu diingatkan, doa orang yang teraniaya antara doa yang makbul... Tidak akan selamanya anda terselamat daripada apa yang telah anda lakukan... Jika tidak dibayar 'cash' semasa di Dunia, pasti anda akan menerima azabnya ketika Akhirat kelak... Bertaubatlah sebelum terlambat...


Pujaan ati HB

Ahad lepas lepas hantar mak mertua ke rumah kakak ipar, kami menyinggah sekejap di Alamanda... Sesaja jalan-jalan cari makan.. Then my prince request nak beli THOMAS...
HB tengah bahagia dapat beli Thomas...
Macam biasa la, HB janji nak jadi anak yang baik, dengar cakap dan macam-macam lagi la... Pandai betul membodek bila dia nak sesuatu... Keletah HB semasa di TOY R US mencuit hati Ai & HM... Walaupun kami selalu marah-marah pada HB (coz dia terlalu aktif, xboleh duduk diam & mulut xberenti bercakap) tapi hakikatnya kami teramat sayangkan HB...

Terukir Di Bintang



Lirik Lagu Terukir Di Bintang - Yuna

Jika engkau minta intan permata tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang dari langit untukmu
Jika engkau minta satu dunia akan aku coba
Ku hanya mampu jadi milikmu pastikan kau bahagia

Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan... kamu...

Sayangku
Jangan kau persoalkan siapa dihatiku
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu



Nota Jari: Hasil xkluar lunch ari ni... 

Perpisahan Ini



PERPISAHAN INI


Di sini bermulanya pertemuan yang terakhir
Kehilangan amat terasa di hati
Mungkinkah ini yang tertulis di tangan takdir
Ku terima perpisahan ini

Dulu kita satu jiwa satu impian
Susah dan senang kita bersama
Namun itu semua hanya sementara


Hanya lagu yang menjadi ingatan
Hanya lagu yang menjadi kenangan
Seandainya masa itu kembali semula
Ingin ku memiliki lebih dari itu


Mungkinkah ini yang tertulis di tangan takdir
Ku terima perpisahan ini


Perpisahan yang tak ku duga telah terjadi
Dirimu pergi biar ku sendiri


Dulu kita satu jiwa satu impian
Susah dan senang kita bersama
Namun itu semua hanya sementara


Hanya lagu yang menjadi ingatan
Hanya lagu yang menjadi kenangan
Seandainya masa itu kembali semula
Ingin ku memiliki lebih dari itu



Nota Jari: this song Ai dedicate to my dear pren, Kak Siti... Resign coz nak jadi full housewife... huhuhu...

Salam Aidilfitri 1433


ohohoho....
Dah petang raya baru sempat nak mencoret...huhuhu... Raya tahun ni, sama je macam tahun-tahun sebelum ni... Mandi sunat ari raya tapi xpakai baju raya... Duduk rumah tunggu orang datang beraya..


Exhausted...

Macam doktor nak masuk dewan bedah je..hehehe...
Minggu lepas memang betul-betul memenatkan... Bermula dari 7 Ogos 2012 sehingga 14 Ogos 2012 (ari ni), Ai bertungkus lumus menyiapkan audit verifikasi aset & inventori di jabatan yang baru diwujudkan kat opis Ai.. Sebelum ni Ai dah pernah buat verifikasi aset & inventori di jabatan tertua kat opis Ai... Aset kat jabatan tu memang banyak tapi pekerjanya boleh dikatakan mahir kerana berpengalaman... Berlainan sekali dengan auditan kali ini kerana rata-rata stafnya orang baru & ada juga dari private... Ye la, mana nak sama sistem pengurusan harta diantara private & gomen...


Istihadhah

Kali ni, Ai nak kongsi tentang ISTIHADHAH... Ianya penting untuk memahami mengenai istihadhah kerana ia melibatkan ibadat kita kepada ALLAH s.w.t...

Mula-mula, kita perlu faham istihadhah adalah darah yang keluar dari bahagian bawah rahim yang bukan pada waktu haid dan nifas (darah yang keluar dari faraj seseorang wanita selepas melahirkan anak)... Sekiranya haid atau nifas telah melangkaui tempoh sebenar (melebihi 15 hari 15 malam bagi haid dan 60 hari 60 malam bagi nifas, maka seseorang wanita itu hendaklah bermandi hadas.. Ini kerana darah yang selebihnya itu adalah darah penyakit (istihadhah)... 


15 Ramadhan 1433


Beberapa ari kebelakangan ni, Ai lebih suka masak dari beli juadah untuk berbuka... Bukannya apa, klu nak beli pun, Ai xtau nak beli apa?? xde nafsu langsung tengok makanan... huhuhu.. Tapi minggu lepas balik kampung HM, Ai & HM berselera makan... HB pula ikut mood dia je... huhuhu.. Susah sungguh nak paksa HB makan...
Sedap juga rasa santan ni, macam santan asli...

Potong & Jahit

Hari ni Ai mulakan hari dengan bersahur, bersolat subuh & mengaji serta membaca tafsirannya... Mulanya cadang nak sambung tido tapi teringat 3-4 bulan lepas ada beli kain pasang sampai sekarang xpotong lagi... So Ai pun nekadkan ati, ukur kain buat baju kurung.. Hope menjadi la kali ni...
Dah siap potong...

Bukan untuk baju raya... Baju raya belum potong lagi, tadi baru sukat ukuran badan HM untuk buat Baju Melayu dia... Tahun ni, Ai pilih tema grey.. Tapi tahun ni, HM cuti peringkat kedua.. So, Ai balik kampung Ai dulu la... Dia start cuti pada raya keempat.. Jadi Ai ambil cuti lepas raya je la...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...